CAN-BUS riasztók
PATROLLINE GYÁRI TÁVVEZÉRLŐRŐL MŰKÖDTETHETŐ CAN-BUS RIASZTÓ CSALÁD:
Digitális rendszerű autóriasztók
Patrolline: Újgenerációs CAN BUS autóriasztó
A járművek új generációja olyan technikai újdonsággal jelenik meg, amely forradalmasítja a járművek elektromos hálózatait.
A kommunikációs eszközök térnyerése miatt a járművekben egyre több elektromos vezeték jelenik meg, amelyek összekötik az érzékelőket és akár több eszközt is. A vezetékek számának emelkedése megnöveli a gyártási költségeket és a vezetékek elhelyezése sem egyszerű feladat.
E problémák megoldására fejlesztették ki a CAN (Controller Area Network) rendszert.
A CAN egy olyan programozott adat-kommunikációs soros bus, valós idejű alkalmazásokhoz, amely kimondottan az autóipar számára készült a Bosch és az Intel közös fejlesztése nyomán.
A régebbi gépjárművek többségében egy elektromos kábel csak egyetlen funkciót tölt be: egy bizonyos eszközhöz vezet (vagy információt ad,) illetve fogad. Az új járművekben a hagyományos elektromos hálózatok elérték fizikai határuk végét a karvastagságú vezetékkötegekkel és több kilométeres vezeték hosszal.
Elég csak ha arra gondolunk, hogy milyen egy mai autó felszereltsége: elektromosan fűthető hátsó szélvédő, elektromos ablakemelők, központi zár, lopásgátló-rendszer, elektromos állítási lehetőség minden ülésen. Mindez több mint 50 kábel szükségességét jelenti minden ajtóban, amely beépítése sem egyszerű feladat, nem is beszélve a rendszer megbízhatóságáról.
Ahelyett, hogy egyetlen elektromos vezetékhez egyetlen funkció tartozna, a CAN "multiplex" hálózati kapcsolatot használ, amely több központi vezetéket köt össze és nagymennyiségű információ áramoltatását teszi lehetővé, viszont csak egyetlen vezetéken keresztül irányít.
Ez a vezeték képes egymillió "bit" információt továbbítani másodpercenként, amelyet az autó különböző pontjain elhelyezett mikroszámítógépek dolgoznak fel.
Egy ilyen rendszerrel, az autó működtetéséhez elegendő lenne 4 kábel: földelés, egy adatbemeneti, akkumulátor-feszültséggel, és kettő jeltovábbító vezeték.
A CAN hálózat egyik legfontosabb előnye, hogy több központi vezetéket is összeköt egymással azért, hogy koordinálja egyrészt a közös funkciókat, amelyek rövid idő alatt információt cserélnek egymással, másrészt a kapott és helyesen beolvasott információk megerősítését és a hibák kijelzését.
A CAN BUS úgy áramoltatja az adatokat, hogy a fontosabb információk elsőbbséget élvezzenek.
Patrolline: Újgenerációs CAN BUS autóriasztó
A CAN-féle innováció az elmúlt években felkeltette az autógyártók érdeklődését, akik elkezdték a hagyományos elektromos hálózatokat leváltani ,egy részüket a CAN technológiára épülő rendszerrel helyettesítik.
A nagyobb gyártók , többek között az OPEL, a PEUGEOT, a VOLKSWAGEN CSOPORT (Seat, Volkswagen, Audi, Skoda), MERCEDES és BMW is használja ezt a rendszert.
Az innovációkat folyamatosan figyelemmel kísérő PATROLLINE bemutatja a CAN-BUS riasztók új családját, amely a gépjárművek CAN bus hálózatával kommunikál.
A technológia számtalan előnnyel rendelkezik. Többek között kiemelkedik a könnyű beszerelhetőség és a rendszer által nyújtott nagyfokú biztonság.
A Patrolline elve szerint az autóipar 3 éven belül teljesen áttér a CAN BUS-technológiára. Ez alapján szükségessé vállt a biztonsági rendszerek CAN-hez igazítása.
A hagyományos riasztórendszerek újabb tipusoknál szinte egyáltalán nem kompatibilisek a CAN rendszerrel, az olyan klasszikus funkciókat, mint például:
- az irányjelzők kezelését,
- a központi zár kezelését,
- a nyitott ajtók felismerését,
- a kürt és az elektromos ablakok kezelését
a hagyományos riasztórendszerek már nem tudják megfelelően irányítani.
A CAN BUS riasztó bekötése
A Patrolline autóriasztók a kompatibilis autótípusokra vonatkozóan specifikus beszerelési utasításokkal rendelkeznek, melyek pontos segítséget nyújtanak az adott gépjárműbe történő beszereléshez.
A riasztórendszer beépítése autótípusonként változik, ezért a pontos árakról és az Ön autójához való kompatibilitásról érdeklődjön szervizünkben, telefonon, vagy emailben.